Vyhledávání

SERIÁL Etiketa VII – Umění telefonovat

Telefonujte správně

Věřte, nevěřte, i každodenní telefonovaní má svá pravidla etikety. Mají svůj přesně stanovený průběh, obzvláště pokud se jedná o formální telefonní hovor. Pojďme si tato pravidla osvojit krok po kroku.

Telefonní hovor z pozice volajícího:

Ÿ Vše začíná stejně jako každé osobní představení.

Ÿ Pozdrav „Dobré ráno, dobrý den, dobré odpoledne.“

Ÿ Představení volající osoby celým jménem a v případě služebního hovoru též představení společnosti, kterou zaměstnanec reprezentuje. Opět celým názvem, nepoužíváme zkratky.

Ÿ Následuje krátká zdvořilostní fráze, například: „Mohu Vás na malou chvíli vyrušit?“ nebo „Neruším Vás u nějakého jednání?“. Věřte, že váš takt druhá strana ocení.

Ÿ V případě, že si telefonní hovor chcete nahrát nebo dokonce musí být hovor monitorovaný v rámci zvyšování kvality vaší práce a kontroly poskytnutých služeb, musíte tuto informaci druhé straně ihned po vašem představení bezodkladně sdělit.

Ÿ V dalším kroku hovoru objasníte důvod či situaci, ohledně které voláte.

Ÿ Hovor ukončuje volající, tedy člověk, který hovor inicioval.

Ÿ Poděkování za čas, který druhá strana věnovala vašemu sdělení, a s přáním příjemného dne hovor ukončíte.

Etiketa VII - Telefonování

































































































  Jak se správně chovat, nám radí Jan Holata, průvodce světem etikety. www.kurzy-etikety.cz 


17.4.2018 9:47:07 | přečteno 1424x | Mgr. Lenka Davidová
 
Integrovaný operační program - Evropská unie - MMR ČRIntegrovaný operační program - Evropská unie - MMR ČRIntegrovaný operační program - Evropská unie - MMR ČRIntegrovaný operační program - Evropská unie - MMR ČR
 
Přihlášení
load