Věřte, nevěřte, i každodenní telefonovaní má svá pravidla etikety. Mají svůj přesně stanovený průběh, obzvláště pokud se jedná o formální telefonní hovor. Pojďme si tato pravidla osvojit krok po kroku.
Vše začíná stejně jako každé osobní představení.
Pozdrav „Dobré ráno, dobrý den, dobré odpoledne.“
Představení volající osoby celým jménem a v případě služebního hovoru též představení společnosti, kterou zaměstnanec reprezentuje. Opět celým názvem, nepoužíváme zkratky.
Následuje krátká zdvořilostní fráze, například: „Mohu Vás na malou chvíli vyrušit?“ nebo „Neruším Vás u nějakého jednání?“. Věřte, že váš takt druhá strana ocení.
V případě, že si telefonní hovor chcete nahrát nebo dokonce musí být hovor monitorovaný v rámci zvyšování kvality vaší práce a kontroly poskytnutých služeb, musíte tuto informaci druhé straně ihned po vašem představení bezodkladně sdělit.
V dalším kroku hovoru objasníte důvod či situaci, ohledně které voláte.
Hovor ukončuje volající, tedy člověk, který hovor inicioval.
Poděkování za čas, který druhá strana věnovala vašemu sdělení, a s přáním příjemného dne hovor ukončíte.