Snažili jste se reklamovat službu, ale nikdo vás nebere vážně? Nevíte si rady, kde se dovolat svých práv
V tom případě je načase obrátit se na některou z organizací na ochranu spotřebitele, jako jsou například Česká obchodní inspekce (ČOI), Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace (SOS) či Sdružení českých spotřebitelů (SČS). Tyto organizace jsou oprávněny jak k podání návrhu na zahájení řízení u soudu, tak i k tomu dávat podněty orgánům veřejné správy v oblasti ochrany spotřebitele. Legislativním nástrojem, o který se takové organizace na ochranu spotřebitele opírají, je především Zákon o ochraně spotřebitele. Se spotřebitelskými problémy vám v ČR mohou pomoci také na internetu dostupné spotřebitelské poradny, kde vám vyškolení poradci poskytnou potřebné rady a informace – například jaká jsou vaše práva a povinnosti, jak postupovat při reklamaci vadného výrobku, jak odstoupit od smlouvy, na koho se obrátit se stížností i kde hledat právní pomoc ve složitějších případech.